Thriller

10 mei 2023 - Chachagüí, Colombia

Oh mijn God! Ik wil naar huis….. Ik wilde even mijn afwasbakje pakken maar iemand was mij vóór 🫨. Een enorme tarantula zat bij de camper 🕷️. Ik heb moord en brand gegild en wist niet hoe snel ik de camper in moest. Maar uiteindelijk won de nieuwsgierigheid het van de angst en moest en zou ik een foto maken 😱.

D-Day: vandaag richting Colombia. Zelfs Eric is zenuwachtig en dat komt niet vaak voor. Maar het is natuurlijk niet niks een bus die al 3 jaar illegaal in Ecuador staat. Maar oké Lets  go. Hans de eigenaar van camping Summerwind waar de bus al die tijd heeft gestaan gaat ons begeleiden naar de grens. Hij rijdt 10 minuten voor ons, en we houden telefonisch contact. Zodat we niet onverwachts in een roadblock terecht kunnen komen. Onderweg zijn we 4 roadblocks gepasseerd, maar die stonden allemaal in tegenovergestelde richting. Tot 5 km voor de grens, daar was het raak. We kwamen heel langzaam aan rijden en een militair stak zijn hand 🖐️ op om ons te stoppen. Maar ik zette mijn beste glimlach 😃 op en zwaaide vriendelijk terug en Eric gaf gas. Ze waren zo verbaasd, dat ze vergaten ons tot stoppen te dwingen. Mijn hart zat in mijn keel. 💓, dacht dat na het tarantula verhaal mijn hartslag niet hoger kon, maar dat kon dus wel.
Gelukkig verder zonder problemen de grens over naar Colombia, met een legale bus 🚌 en een visum voor 90 dagen.

1. Anneke:
    😳😳😳😇😇😇
    Omg...die spin...
    Wat fijn dat de eigenaar mee Reed top en dat zwaaien.....haha geweldigggggg🥰🥰😋😋😋😋🤫🤫🤫 en nu fijn in Colombia heerlijk........enjoyyyyyy
  2. Nick & ingrid:
    10 mei 2023
    Oh mijn god. Kreeg het al Spaans benauwd van het lezen over de spin. Brrrr. Net of waa ik erbij. Enyou Colombia dushinan ♥️
  3. George:
    10 mei 2023
    Hallo dushi mag je je spinnetje niet mee nemen naar colombia 🇨🇴
    Die eric zwaaien en gas geven 😂🤣😂🤣
  4. Josette Bakker:
    10 mei 2023
    Vreselijk!! 🕷️ wat eng allemaal! Gelukkig zijn jullie goed in Colombia aan gekomen, en kan de reis hopelijk wat ontspanner verlopen. Veel plezier en hoop snel tot hoorns 😘💋
  5. Milou:
    10 mei 2023
    Wow, dit was t allerengste idd, die roadblocks, wat een geluk dat ze jullie niet achterna hebben gereden!!! Jij lekker blond doen, best smile op, ik zie t zó voor me! Goed idee om Hans erop vooruit te laten gaan, maar hij had die laatste dan niet gezien??? Anyeays, je ɓént er!!! Petje af! Dus..in Colombia deden ze verder niet moeilijk?? Geluk dwing je af! Die tarantula was een test...maar..ik zou ook schrikken hoor! Als je zo'n beest ineens bij je teiltje ziet!!!! Nou, nu kan je even relaxen..hèhè!!!! Enjoy the ride....
  6. Mieke:
    10 mei 2023
    Met dit soort ervaringen heb je geen cardio fitness meer nodig! En dan een foto voor ons maken met gevaar voor eigen leven... Hoe hebben jullie de spin uit z'n tent gelokt?
    Mooi hoe alle gevaren getackeld zijn, en wat een avonturen al.
    Zwaai uit grijs Sint Pancras,
    Mieke
  7. Ineke van nimwegen:
    10 mei 2023
    Geweldig typisch iets voor jullie,nog heel veel avontuur
  8. Rob en Marga:
    10 mei 2023
    Oh men, dit is mij allemaal TE spannend! Zo stoer jullie, opa en oma on tour!
    Maar hopen dat het nu allemaal wat makkelijker gaat. 💋
  9. Charlot en de boys:
    10 mei 2023
    Gatver, zit hier met kippenvel na 't lezen en zien van de spin, brrŕr. Of had Eric een "neppert" gekocht daar hahaha.
    Gelukkig zijn jullie nu over de grens en kan het echte genieten beginnen.
    Veel plezier dushies en we kijken alweer uit naar jullie volgende verhaal. Xx
  10. Birgitta:
    10 mei 2023
    Pfff wat doen jullie jezelf allemaal aan? 🤣
    Wel gaaf hoor. Enne spinnen zijn toch altijd met z’n 2tjes? Was je niet bang er nog eentje aan te treffen? 🫣
    Heel veel plezier nog, enjoy, en pas goed op elkaar 😘
  11. Thecla Kuijs:
    10 mei 2023
    Ik heb zo,n bewondering voor jullie ,je maakt wel genoeg mee ,goeie reis verder en tot schrijfs
  12. Jan & Ella:
    10 mei 2023
    Zo das nog eens jonge/meisje. Tja en tegen jouw big smile is ook geen kruid gewassen, toch? Kan mij dan echt voorstellen dat je dan alles vergeet. Hahahah
  13. Ria van Doorn:
    10 mei 2023
    Whaaaaaa !!!!! OMG nou ik had ook alles bij elkaar gegild maar wel een mooie foto :-)
    Veilig in Colombia
    Nu maar ontspannen en genieten
  14. Leonie Bongers:
    10 mei 2023
    Spannend ja….. gelukkig nu in Colombia.
    Dat is nog best snel gegaan dus.
    Hebben jullie nou aan de grens papieren gekregen, dat de auto weer legaal rond rijdt?
    Of nemen ze bij de grens de nummers op?
  15. Jeannet:
    10 mei 2023
    Fijn dat jullie zonder problemen in Colombia aan zijn gekomen! Maar toch moet je terug komen. Het gaat niet goed zo met ons dienstbord 🙈
  16. Sophia:
    🤣🤣🤣
  17. Yvonne:
    Sorry moet ff bijkomen 😂😂
  18. Marilis Girigorie - Davelaar:
    11 mei 2023
    Vreselijk dat van dat tarantula. Leuk dat jullie zonder problemen in Colombia zijn aan gekomen. Geniet van Colombia
  19. Pim en Joke:
    11 mei 2023
    Never a dull moment bij/met jullie tweetjes! Je tante D zou ook graag jullie avonturen willen volgen Sophia dus kan je haar misschien toevoegen: [email protected]. XX Pim&Joke.
  20. Pim en Joke:
    Foutje: tante D haar mailadres is [email protected]
  21. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    12 mei 2023
    Pfffff. Spannend allemaal!!! Vooral met die Roadblock. Wat zullen jullie opgelucht zijn!!!!!