De Walmart route

9 juli 2023 - Evanston, Wyoming, Verenigde Staten

The 4th july, 🇺🇸 independence day.
Vandaag via Ozark Lake , waar de bekende TV serie Ozark voor een groot gedeelte is opgenomen naar Oak grove gereden. Niet zo’n lang rit rijden vandaag, want we gaan overnachten op een camping 🏕️ lekker weer even kunnen douche 🚿, zwemmen in het zwembad , een wasje draaien en s’avonds genieten van het vuurwerk 🧨

5 juli:

We gaan van het ene uiterste naar het andere uiterste. Gisteren was het nog 36 graden overdag en lagen we in het zwembad op de camping.
maar s’avonds om 23 uur veranderde dat.
Via een megafoon 📣 werd er een waarschuwing ⚠️ verkondigd.

Warning Warning !! Houdt uw deuren en ramen gesloten tussen 23.30 en 05.00 uur er wordt een onweersbui ⛈️ verwacht met windstoten van 90 mile per hour. En inderdaad, nog heel half uur later werd de hemel verlicht door bliksem en van windstil begon het ineens keihard te waaien.
Overal werden spulletjes in veiligheid gebracht en sommige mensen braken hun tenten op en gingen in hun auto’s zitten. Het was eventjes 👻 maar na een uurtje was het voorbij.

Vanmorgen bleek wel de temperatuur behoorlijk te zijn gedaald. Deze dag kwam hij overdag niet boven de 26 graden, we zijn nu zo’n 500 km westwaarts getrokken en terwijl ik dit schrijf is het het 8 uur s’avonds en de temperatuur is nog maar 17 graden. Gewoon 20 graden verschil met gisteravond.

6 juli:

Vanmorgen was het ijskoud, maar wat hebben we lekker geslapen!! Nu onderweg naar Denver, waar we voor 5 uur ‘s middags willen zijn om ingangspas voor de Rocky Mountains te krijgen. Ze laten namelijk maar een beperkt aantal auto’s toe. De gereserveerde entrees zijn al tot eind juli bezet. Maar vanaf ‘s middags 5 uur kun je inloten om toch een intree te bemachtigen. En ja hoor…. Hebbes!!

Ondertussen ben ik Eric al een tijdje kwijtgeraakt. Er staat namelijk vlakbij ons een reuze camper met een hele grote gesloten aanhangwagen. Wat blijkt de eigenaar hiervan rijdt in het voorprogramma van de formule 1 races die hier worden verreden in Amerika met een formule2 racewagen 🏎️ uit 1977.  Die achter zijn truck in de aanhangwagen stond, dit was natuurlijk kazie voor Eric. Karin en Kyle waren zeer vriendelijke mensen die àlles uitlegden hoe het er hier in de racewereld aan toegaat. Tot slot kregen we nog een rondleiding door zijn camper, die zo groot was , dat ons busje er wel 4x inpast. En zo staan we met nog 4 andere campers op camping place the Walmart.

7 juli: Vandaag het Rocky Mountains National park bezocht. Wat een schitterend park. Onderweg hebben we alle weersomstandigheden meegemaakt. Van een heerlijk zonnetje tot en met natte sneeuw en regen op de top van de Mountain. We hebben het geluk gehad om diverse dieren in het wild te spotten, waaronder elanden, een soort marmotten, herten, bevers 🦫 etc. We hebben onwijs genoten 😀

8 juli: Van Laramie naar Evanston : 500 km route 80, één rechte weg en super super saai ! 😟
Maar wel een leuk beestje gespot (geen flauw idee, wat het is).

1. Rob en Marga:
    Wat fantastisch weer en hoe speciaal die F2 car! Top 👍🏻
  2. Dini Bakker:
    9 juli 2023
    Super!! Ja, Rocky Mountains mooi hè, !!
  3. Ria van Doorn:
    ohhh Rocky Mountains super gaaf !!!Njoy
  4. Marian Anneveldt:
    9 juli 2023
    Wat weer een Prachtige foto's . Jullie genieten maar wij ook! Cool om die racewagen van dichtbij te bekijken. Veel plezier verder!
  5. Yvonne:
    Leuke foto's
    Geniet van jullie reis
  8. Thecla Kuijs:
    10 juli 2023
    Wat weer een mooie belevenissen en wat een prachtige foto s.prachtige en goede reis verder
  9. Leonie Bongers:
    18 juli 2023
    Wat een avontuur elke dag maar weer!
    Jullie hebben gelijk…..zoiets moet je gewoon doen als je dat kunt!
    Wijs mijn dochter op deze mooie tocht…….maar nee hoor……ze gaan 3 maanden naar gevaarlijkere oorden in Afrika ( ik houd mijn hart vast)
    Amerika is prachtig en kent vele gezichten…..ik heb altijd gezegd ik kom daar ooit weer, maar tot heden niet meer die kant op gereisd!
    Steeds maar weer braaf de winter op Curaçao 😂
    Geniet ze!
  10. Flavia koeiman-Carti:
    27 juli 2023
    Sophie ik hoop dat alles tot nu toe goed gaat met jullie. Mooie foto's be save and geniet van.🤗❤️🙏