Vette Pech !!

11 juni 2023 - Norte Centro Historico, Colombia

Dag met een zwart randje @ Cartagena Colombia 7 June 2023

Dit is een dag met een zwarte rand, die we zo snel mogelijk willen vergeten. We waren nog geen 5 km onderweg of het noodlot sloeg toe! Ik ben beroofd van mijn IPhone 📲. Terwijl ik in de auto via Google aan het navigeren 🗺️ was, griste een voorbijgaande motorrijder door het raampje mijn iPhone uit mijn handen. En weg was hij…..we hebben de achtervolging nog ingezet maar moesten na 1 km de achtervolging staken. Hij verdween in een of andere steegje en we zijn hem kwijtgeraakt. 🤬🤬🤬. Meteen alle zeilen bijgezet en Find my iPhone geactiveerd, echter tot nu toe is hij niet online gegaan. Dat wordt dus een nieuwe…😭😭😭. Het activeren was nog één dingetje, hij was geactiveerd op mijn Curaçaose simkaart en om bij mijn iCloud 🆔 te komen was niet zo eenvoudig, maar na 100x proberen is het gelukt. En starten we een bom duiten 🤑 minder weer opnieuw, want zonder mobiel is onmogelijk ( al onze reisdocumenten, visa’s, invoerdocumenten etc. Staan allemaal in de cloud op mijn mobiel). Dus terug naar ons hotelletje en een beetje bijkomen van de schrik 😟. Morgenochtend ochtend opnieuw een poging ondernemen voor onze trip.

Pueblo Bello Colombia 8 June 2023

Na een mooie rit worden we verrast door een schitterende mirador met uitzicht op de Sierra Nevada. Gelegen in het hart van de Sierra Nevada de Santa Marta-vallei, op een hoogte van 1200 meter boven de zeespiegel, met een klimaat van 22 °C, op slechts 45 minuten van Valledupar. Deze plaats is de toegangspoort tot het inheemse grondgebied van Arhuaco en staat bekend om de rust van zijn land, ideaal om uit te rusten. Het is een land dat biologische koffie, heliconas, rozen en varens produceert, evenals handwerk, vooral Arhuaca-rugzakken van hoge kwaliteit en schoonheid.

Santa Marta Colombia 10 June 2023

Gisteren het laatste stukje off-road gebied in , we merken wel dat het hier zwaar militair beveiligd is. Voor dat we het wisten hadden we 3 motorrijders met 6 militairen zwaar bewapend rond onze bus, die ons vermaanden te stoppen. Ze hadden ons zien passeren en wilden daar het fijne van weten. Super aardige gasten, wilden van alles weten en natuurlijk met ons op de foto. Wel adviseerden zij ons om een andere route te nemen aangezien op deze route vaak rebellen opereren. Dus zijn we omgekeerd en hebben de hoofdweg genomen naar Palomino om nog een paar dagen op het strand 🏝️ te bivakkeren voor we weer terug naar Cartagena gaan. Even genoeg avontuur voor ons 😜.