Oase 🏝

21 februari 2019 - Cuzco, Peru

20-02 Vanuit Lima zijn verder naar het zuiden getrokken. Het eiland Les Ballestas staat op onze bucketlist. De Ballestaseilanden bevinden zich in de Stille Oceaan, in de buurt van de stad Pisco en het schiereiland Paracas. Ze worden ook wel de Peruaanse Galagapos of de Galagapos van de armen genoemd, vanwege de uitbundige aanwezigheid van maritieme zoogdieren en vogels. We overnachten eerst op het schiereiland Paracas boven op een klif met uitzicht over het park, om zo ‘s morgens vroeg met eerste boot naar de eilanden te varen. we hebben genoten, rotsen vol met zeeleeuwen, baby zeeleeuwtjes en duizenden vogels.

Na een rit door de woestijn, komen we in Laguna de Huacachina. Dit is letterlijk en figuurlijk een oase in de woestijn. Omringd door enorme zandduinen, waar de buggy’s en quats je om de oren vliegen. De temperatuur is hier om 12 uur ‘smiddags tegen de 50 graden🥵🥵. Heerlijk voor een dagje maar daarna toch weer snel pleite( zelfs voor ons is dit te warm).

Via de Nazca lines rijden we naar Cuzco (843km) landinwaarts. Wat inhoud dat we van 50 graden naar  6 graden zakken en naar een hoogte van 4500 mtr stijgen.  (Gelukkig hebben we onze mutsen). Alleen deze mutsen waren zo onverstandig om te snel te klimmen naar 3500 mtr. Wat resulteerde in 1 dag doodziek, misselijk en hoofdpijn🤢🥴. Maar aldoende  leert men, en hebben we er 4 dagen over gedaan. Waren we niet misselijk van de hoogte, dan werden we het wel door de 1000-en haarspeldbochten. Maar nu toch in Cuzco gearriveerd, daar nemen we een biertje op! 🍻Proost

1. Anneke:
    21 februari 2019
    Wauwwwwwwwww hopi Great mes!!! Echt super weer , jammer dat jullie ziek zijn geworden, je weet toch poko poko, dikke kus en brasa💋
  2. Marilis Girigorie - Davelaar:
    Wauw jullie durven veel.
    Prachtig uitzicht
    Geniet ervan
  3. Rien en wendy:
    21 februari 2019
    Pff kippenvel weer bij het zien van die mooie foto's. En je weet je bent nooit te oud om dingen te leren. Dus nu voortaan iets minder snel naar boven. Poko poko

😘🤩
  4. Petry:
    21 februari 2019
    Wat een super ervaringen. Het blijft gaaafff. Doe voorzichtig. En je ziet maar weer niks ff snel want dat valt niet goed. Véél plezier
  5. Lianda:
    21 februari 2019
    Wat weer een super rit hebben jullie gemaakt zeg ....Ik zou groen en geel zien bij al die bochten ....
    Maar het resultaat mag er zijn!!! En wat weer een prachtige foto's..
    Dikke knuffels 😘😘
  6. Carlo van Kleef:
    21 februari 2019
    Erg leuk om zo mee te reizen   😃
  7. Yvonne:
    21 februari 2019
    gaaf hoor wat een belevenis !!
  8. Josette Bakker:
    21 februari 2019
    Wow, wat een verschillen in uitzicht en landschap, maar ook in tempraturen.
    Doe rustig aan lieverds!
    😘💋
  9. Charlot en de boys:
    21 februari 2019
    Wat n prachtige tocht en mooie foto's!!!!!!!!!! Enjoy dushies3, big hug van ons😗😗
  10. George:
    21 februari 2019
    Wat een prachtige foto's weer en het verhaal
  11. Ria van Doorn:
    23 februari 2019
    Prachtig !!!!
    Stay safe xxx
  12. Ineke:
    23 februari 2019
    Mooi verhaal weer, en mooie foto's
  13. Birgitta:
    25 maart 2019
    Toppers! Pas goed op jezelf en elkaar he?! Rustig aan ;-) alle tijd!
    Enne wat een fantastische foto van die oase... 😮😇🥰 (en de rest natuurlijk ook).