Condors 🦅

28 februari 2019 - Arequipa, Peru

28-02 Hé, hé eindelijk weer in de bewoonde wereld voorzien van alle gemakken, een aangename temperatuur en .... niet te vergeten WiFi 😀.  Als je in Peru bent, moet je natuurlijk naar Machu Picchu. Dat mag niet ontbreken op je bucketlist. Alleen wij zijn lowbudget travellers en willen dit natuurlijk op de goedkoopste manier doen, en dat betekend; zorgen dat je met eigen vervoer zo dicht mogelijk bij de locatie komt. Helaas was de weg naar Santa Teresa door de hevige regenval weggeslagen en onbegaanbaar geworden. Na 2 dagen dubben, of we met de peperdure trein zouden gaan ($ 150 pp) of Machu Picchu overslaan, is het toch de trein geworden. Na een prachtige, wiebelende treinreis van 2 uur langs bergen en ravijnen komen we aan in de verborgen stad van de Inca’s. INDRUKWEKKEND! Blij dat we gegaan zijn!😀

Vanaf Machu Picchu gaan we naar Arequipa, een rit van 4 dagen door het Andes gebergte. Onderweg komen we langs de Inka bridge “Q”eswachaca”. Deze hangbrug over een ravijn wordt door de lokale bevolking van riet gebouwd en ieder jaar in juni vernieuwd. Hier zijn ze 4 dagen mee bezig!

vandaar ging de route naar de Cañon del Colca één van de diepste cañons ter wereld 3191 mtr. Helaas namen we een verkeerde route🥴, na 2x met veel pijn en moeite door een rivier te hebben gereden, hield het bij de 3e op! Het water stond meer dan 80 cm hoog en was onstuimig wild. Volgens Eric kon onze bus niet zwemmen en moesten we nood gedwongen omkeren om de 39 km off-road weer terug te rijden (6 uur ploegen🥵) Door al dat omrijden, kwamen we in the middle of the nowhere zonder diesel te zitten. Godzijdank hebben we van een passerende  vrachtwagen chauffeur een emmer diesel kunnen bemachtigen om onze reis te kunnen vervolgen naar het  80km verderop gelegen tankstation In Chivay 🥵.

In Chivay aangekomen zijn we in een termaalbad gedoken en hebben we ons eerst 2 uur laten weken om al het stof af te spoelen, en energie op te doen om verder te trekken de hoogte in naar de Cañon del Colca en om de Condors te spotten. Hebben we geluk? yesss.. 7 Condors hebben we gezien! 🦅🦅🦅 en de werkende vulkaan Nevado Sabancaya waar een grote rookpluim uit op steeg. ps. We zitten op 4500 mtr en het is s’nachts 3 graden. Brrrrr.....dus samen in 1 slaapzak...😜.

Na een prachtige maar zeer vermoeiende off-road route, zakken we af naar het lager gelegen  Arequipa. Hier moeten we nodig wassen🧺 en 🛁🚿 om ons weer een beetje toonbaar te maken.

1. Jacques:
    28 februari 2019
    Tis weer gaaf. lekker emmertje diesel.
  2. Lianda:
    Wohie
    Wat een avontuur weer ....
    En prachtige foto's, enne gelukkig hebben jullie de geweldige mutsen ..., die houden jullie wel warm.
    Fijn om weer een reactie te horen .
    Kuzz
  3. Rene de Maaijer:
    28 februari 2019
    Jeemig wat gaaf zeg en mooie foto's. Nu weet ik waarom ik won met wordfeud je was offline.
  4. Josette Bakker:
    28 februari 2019
    Jee, een spannend avontuur mee gemaakt!
    Gaaf hoor!
    Blij dat jullie zo genieten.
    Dikke kus😘
  5. Peter en Hannelore:
    28 februari 2019
    Prachtig hé de treinreis naar Machu Picchu! En natuurlijk de condors. Wat zijn ze lelijk.......maar enorm groot.
    Zo mooi om te zien. Leuk om met jullie mee te "reizen. Zo herkenbaar voor ons😊prachtige foto's weer.
    Hebben jullie al Inca cola gedronken?
    Geniet van Arequipa en het vervolg van jullie super mooie reis.
  6. Petry:
    28 februari 2019
    Wat een spannende reis weer. Het blijven leuke momenten
  7. Anneke:
    28 februari 2019
    OMG diesel op....😱😱😱😳😳😳😳wat een spanning, ik denk dat jullie strax 10 jaar ouder zijn geworden met al die avonturen🤣....maar jaaaa zo maak je tenminste wat mee, saai is het niet😍 prachtige foto's weer....💋💋
  8. Pim en Joke:
    28 februari 2019
    3 graden 😳. Wintersport was zelfs warmer😉😄. Niet fijn om zonder diesel te staan maar wel fijn om weer wat van jullie te horen! Lekker genieten en dikke 😘 (ook van je tante Dien en je tante Elly 😉)
  9. Jeannet:
    28 februari 2019
    Prachtig!! Je had natuurlijk ook gewoon naar Machu Pichu kunnen lopen hè! Maar 4 dagen 😜
  10. Yvonne:
    28 februari 2019
    Het is steeds weer leuk om wat van jullie te lezen wat een indrukken 😘
  11. Clemens Evertsen:
    28 februari 2019
    Super. Wat een prachtige ervaring doen jullie op. Wooow.
  12. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    28 februari 2019
    Mijn God wat een spannende avonturen weer!! En wat een schitterende foto's! We genieten met jullie mee!!
  13. Sunia:
    1 maart 2019
    Wauw...7 Condors. Machtig mooi en indrukwekkend zal dat zijn.
    Hadden jullie rode jassen aan?😂
  14. Ineke:
    Is weer genieten😄
  15. Ria van Doorn:
    whaaaaa gaaf hoor !!!
    Heerlijk off the road he :-)
    Prachtig die inca bridge, ben stik jaloers !
    Geniet ervan and stay safe
  16. Milou:
    7 maart 2019
    Weer een spannend avontuur achter de rug en dan weer genieten. Ziet er leuk uit met zo'n kleedjeje bekend al helemaal in! Enjoy to the fullest en wij genieten mee!!
  17. Rien en wendy:
    7 maart 2019
    Oh schatjes wat heb ik een respect voor jullie. Zorg aub wel voor een kannetje diesel on de bus. Doodeng. Liefs van ons