Zand, zand en stad

15 februari 2019 - Miraflores, Peru

15-02 Wat betreft : niet spectaculair, dat nemen we terug. ☺️. We zijn door de enorme zandduinen, naar de grootste woestijnstad Lima gereden. Wat een ervaring. Vlak voor Lima zijn we aangehouden door de politie 😬, we hadden ons licht niet aan en dat schijnt te moeten in Peru overdag. Hij begon met een boete van $ 1000 dollar en wilde ons rijbewijs in beslag nemen. Dit hadden we natuurlijk niet en zouden we natuurlijk ook nooit betalen Laat staan ons rijbewijs afgeven.  Na veel onderhandelen zijn we overeengekomen  maar $ 3 dollar te betalen.😂😂 In Lima ging een wereld voor ons open, alleen al de weg (39km, tijdsduur 2 en half uur) er doorheen, alles krioelt door elkaar en toetert. Een compleet gekkenhuis🥵🥵. Maar dan wordt het mooi!! We zijn verrast. Een modern centrum, geen vuilnis meer op straat, overal mooie parken, winkels, restaurants en rustplaatsen. Een verademing😀. Ook Lima by night is prachtig vooral Circuito Mágico del Aqua! Een grandioos park vol fonteinen een prachtig schouwspel.😍. Dit was een zeer welkomen afwisseling na de dessert.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    15 februari 2019
    Jeetje dat was nog even spannend! Je mooiste glimlach opgezet mam 😉 gelukkig niet veel armer geworden. Wat een drukte in Lima, even weer terug in de bewoonde wereld. Geniet van het mooie park, fonteinen en alle rustplaatsen 🍻😘
  2. Charlot en de boys:
    15 februari 2019
    Wat een ervaring weer, hoe is t mogelijk zo'n bijzondere stad midden tussen al dat zand. We genieten weer van jullie verhalen. Veel plezier en mooie kilometers weer. Xx van ons
  3. Ineke van nimwegen:
    Wat een mooie ervaring
  4. Jeannet:
    15 februari 2019
    Tja....altijd oppassen met politie. Zijn niet te vertrouwen.
  5. Peter en Hannelore:
    15 februari 2019
    Lima echt een mooie stad.
    Hopelijk gaan jullie nog naar Cusco en Arequipa. Weer een mooi verhaal en foto's!! Hopelijk geen politie meer tegen komen en vergeet de pisco sour niet te drinken😉😊
  6. Frans Bijpost:
    15 februari 2019
    Dat hebben jullie gauw verdiend! Wat gaan jullie met die 997 $ doen. Maar weer een mooi avontuur. Veel plezier maar weer. Hier klote weer met alleen maar zon en 15 graden.:-)
  7. Josette Bakker:
    15 februari 2019
    Fijn weer even in de (drukke😬) bewoonde wereld. Wel super gaaf die afwisselingen steeds! Fijn weekend 😘
  8. Sunia:
    15 februari 2019
    Jeetje, dat is nog eens afdingen! Kunnen we bij jullie in de leer:-)
  9. Roxanne:
    15 februari 2019
    Haha wat een heerlijk verhaal weer. Moeten jullie me toch eens leren, dat afdingen! Fijn dat jullie weer in de bewoonde wereld zijn, geniet ervan! 😘
  10. Ineke:
    Mooi verhaal weer😜
  11. Marilis Girigorie - Davelaar:
    16 februari 2019
    Hoi, jullie hadden geluk dat het goed is afgelopen met de politie.
    Geniet van Lima
  12. Petry:
    16 februari 2019
    Héérlijk die verhalen. Spannend en het is zéker niet saai. Gelukkig zijn jullie niet al je zakgeld kwijt 😏
  13. Milou:
    17 februari 2019
    Wat een prachtig verhaal om te lezen..wow...echt super voor jullie! Geniet van de schoonheid, ;-)) na de dirt
    Groetjes Milou
  14. Marian Anneveldt:
    17 februari 2019
    Dat is even een nare ervaring om aan gehouden te worden vanwege het licht. Maar gelukkig goed afgekomen met die 3 dollar.
    Ik geniet van jullie verhalen maar vooral van de mooie foto's
    Groetjes Marian
  15. G. Peetoom-Jonkman:
    Het word wel .n dik boek Sophia,
    Je heb de tijd ,je kan het rustig aan doen.
  16. Ria van Doorn:
    18 februari 2019