Bloedstollende hoogtes⛰

17 juni 2019 - Amazonas, Peru

Na nog even een paar dagen te hebben genoten van de zon, zandduinen en het zwembad, is het tijd geworden om naar Lima te vertrekken. Via Lima rijden we via de panaricanhighway  naar Trujillo. Deze weg hebben we de heenweg ook gereden en is echt een weg om lekker kilometers te maken en op te schieten, zodat we straks wat extra tijd hebben om door het amazone gebied te trekken.

Voorbij Trujillo slaan we af naar Cajamarca om route nr. 8B naar Chachopoyas zo’n 330 km door de Amazonas van Peru. De weg op zich is alleen al een fantastische ervaring, het is een 1-baansweg  die dwars door de bergen gaat. Van een vangrail hebben ze hier nog nooit gehoord. Als je uit je raampje naast je kijkt, kijk je direct de afgrond in (zo’n 3000 meter lager). Bij iedere bocht moet je toeteren en dan maar hopen dat je geen tegenligger krijgt. En als je die krijgt, dan zet de een zijn auto tegen de rotswand aan, terwijl de andere probeert zonder naar beneden te vallen te passeren. Echt angstaanjagend🥴. Maar de omgeving is zo geweldig mooi, dat je dit er voor over hebt. Halverwege de rit, worden er wegwerkzaamheden uitgevoerd. Dit betekend dus ; dat de weg is afgesloten. In ons geval moesten we van 2 tot 5 uur s’middags (met nog enkele anderen) op de rotsrichel wachten tot de weg weer werd vrijgegeven. Omdat het ondertussen snel donker werd, hebben we overnacht boven op een bergkam. Het was volle maan en hadden dan ook prachtig uitzicht over de vallei. Na deze geweldige ervaring gaan we richting de grens van Ecuador, om via het nationale park naar Otavalo te rijden.⛰

1. Petry:
    17 juni 2019
    Maar goed dat jullie dus geen hoogtevrees hebben. Wéér een super mooie ervaring 😊
  2. Petry:
    17 juni 2019
    Oh ja en van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En een dikke knuffel van ons xxx
  3. Charlot en de boys:
    17 juni 2019
    Prachtig weer en mooi verhaal.
    Van harte gefeliciteerd en maak er een leuke dag van. Big hug van ons xx
  4. Lianda:
    17 juni 2019
    Jeetje zeg , wat een ervaring weer...brrr zou niets voor mij zijn.
    Geniet nog maar even van al het moois, XXX
  5. G. Peetoom-Jonkman:
    O,O,O wAT BEN IK BLIJ DAT IK NIET IN JULLIE BUSJE ZIT,

kAN JE NOG WEL WAT VAN DE OMGEVING ZIEN?
  6. Ria van Doorn:
    19 juni 2019
    Nooit meer naar huis???? 🤔
  8. Ineke:
    27 juni 2019
    Mooi verhaal weer, prachtige foto's en filmpje🙋
  9. Jos Offerman:
    1 juli 2019
    Sofia&Eric
    Proficiat , dat jullie je droom waar hebben gemaakt. Een waanzinnige pracht onderneming.
    Maar wel optijd terug in Curaçao, voor als we jullie weer nodig hebben. Trots op jullie.
    To & Jos
  10. G. Peetoom-Jonkman:
    8 augustus 2019
    Goede morgen , Sophia van H.Gefeliciteerd met je 60ste verjaardag ik wens je ,n heel gezellige dag samen met ERIC, dat jullie nog heel lang samen vele verjaardagen mogen vieren,HEEL VEEL GROETJES EN ,N KNUFFEL VAN UIT aLKMAAR,ma,
  11. Frans Bijpost:
    25 augustus 2019
    Misschien heb ik wat gemist, maar ....zijn jullie al thuis? Zo ja welkom thuis en hebben jullie het leven weer opgepakt?
  12. Sophia:
    26 augustus 2019
    Hi Frans,

Ja, je hebt iets gemist, we zijn inderdaad weer terug op Curacao. Sinds 30 juni.
    Maar het is niet verwonderlijk hoor, dat je dit gemist hebt, ik moet het reisblog nog netjes afsluiten.
    Maar door de enorme drukte direct na onze thuiskomst (bedrijf weer opstarten etc.) is het er nog niet van gekomen helaas.
    Gelukkig, komen we nu weer een beetje in het "normale" ritme en ga ik dit snel doen!
    Liefs Eric en Sophia
  13. Frans Bijpost:
    26 augustus 2019
    Gelukkig, we kunnen nu weer rustig slapen. Onze dochter Saskia gaat in februari naar voor twee maanden naar zuid Amerika met haar vriend. Ben blij weer iets gehoord te hebben van jullie.😍