Sandbuggy🏂🏂

9 juni 2019 - Huacachina, Peru

Ondertussen zitten we in Peru en hebben Bolivia al weer achter ons gelaten. Bolivia is een klein maar schitterend land om door heen te rijden, van stoffige zandwegen, levendige dorpjes en mooie asfaltroutes. Natuurlijk konden we het niet laten en  zijn we nogmaals langs het mooie Titicacameer gereden dat op zo’n 4000 mtr hoogte ligt. Echter dit keer zijn we voorbereid en hebben we maatregelen genomen om geen last meer te hebben van hoogteziekte. Ook in Peru gaan we straks weer de bergen in en echt tijd om te acclimatiseren hebben we eigenlijk niet.  De lokale bevolking (vnl de mannen) zie je hier de hele dag op Coca-bladeren kauwen, die je hier vrij gemakkelijker legaal  kunt kopen. (Dat ziet er zo smerig uit, dat we hier niet aan beginnen) dus bij een plaatselijke botica hebben we Sorojchi pillen gekocht, die voorkomen én behandelen de symptomen van hoogteziekte, zoals hoofdpijn, kortademigheid en duizeligheid. En...we kunnen vertellen het helpt😀, niet helemaal hoofdpijnvrij maar geen last van midden in de nacht wakker worden omdat je denkt dat je geen adem meer krijgt.

Van Arequipa rijden we via de kust naar de oase van Huacachina, hier is het overdag heerlijk warm en ‘s nachts koelt het lekker af naar zo’n 15 graden. (Heerlijk om te slapen😴)Dit is echt een plekje om enkele dagen lekker “vakantie” te vieren. We logeren op het terrein van een Ecocamp midden tussen de hoge zandduinen, voorzien van een zwembad en bar/restaurant. (Ik hoef dus lekker niet te koken😜)

Als echte toeristen maken we een buggytoer. Magnifiek👍. Met een soort strandbuggy met een dikke V8, scheuren we door de woestijn (specificatie: vraag Eric). Geen berg is te hoog of te steil of we gaan er overheen. Dit zijn gewoon van die dingen die je eens in je leven moet mee maken om te weten hoe gaaf dit is. Ook het sandboarden is een belevenis op zich, nooit geweten dat dit mogelijk was en wij dat op onze leeftijd ooit zouden doen😂 Met een soort, brede ski waar je op gaat liggen, suis je met een ongelofelijke snelheid naar beneden 😂. Een soort rodelen, maar voor mij was het jodelen. En net als een echte “sportvrouw” heb IK dan ook de volgende dagen last van al mijn spieren, wie oh wie wil mij masseren🧘🏻‍♀️.

Vandaag is het sportzondag, we gaan de GP kijken en natuurlijk voetbal van het Nederlands elftal en dan....heerlijk aan het zwembad voor de nabeschouwing🏊🏻‍♀️.

1. Josette Bakker:
    9 juni 2019
    In een woord GEWELDIG! prachtige plaatjes.
    Je hebt het weer goed uitgezocht zus dat je niet hoeft te “koken” 🤣🤣🤣 of je dat anders wel doet 😆😆😘💋
  2. Hans Theebe:
    9 juni 2019
    Geweldige Foto,s weer, alleen vraag ik me af waarom jullie ons telkens de rug toe keren op de foto?😜
  3. Frans Bijpost:
    9 juni 2019
    Wat super allemaal, en wij maar gewoon door de fjorden van noorwegen sjouwen😉.
  4. Ria van Doorn:
    O o wat gaaf
    Ik ben stik jaloers
    Geniet nog maar ff het is zo weer voorbij
    Take care ❤️
  5. Sunia:
    9 juni 2019
    Prachtig. Gaaf. Wat een ervaring. Ja, ook ik ben jaloers.

Vraagje: Is dat snowboarden gevaarlijk? Ik bedoel; kennen ze daar ook (zand-) lawines?
  6. Anneke:
    9 juni 2019
    Superrrrrr❤, ik mis een filmpje...( sophia van jou glijkunsten🤣)enjoyyyyyy wees maar ff lekker tourist ( zijn jullie toch al 6 mnden😜👍👌)💋💓
  7. Mieke:
    9 juni 2019
    Heee, volgens mij is het nu gelukt en kan ik nu zelf ook meelezen en meeleven. Ik heb jullie link ook naar onze dochter Saskia gestuurd. Zij is al eens door Argentinië getrokken en ze willen nu 2 maanden gaan trekken, volgend jaar. Kunnen ze alvast in de stemming komen.
    Ik geniet enorm van jullie verhalen en foto's,
    Groet,
    Mieke van Frans Bijpost
  8. Ineke van nimwegen:
    Prachtig wat een avontuur
  9. Thecla Kuijs:
    9 juni 2019
    Dit moet echt de reis van jullie leven zijn,zo vol avontuur kleurrijk en wat al niet meer echt GEWELDIG.
  10. Charlot en de boys:
    9 juni 2019
    Wat n belevenis en wat n geweldige foto's weer. Veel plezier nog en geniet nog ff, want jullie zijn alweer bijna thuis. Xx
  11. Petry:
    10 juni 2019
    Ppfftt wat een reis. Wat een belevenissen. Te gaafff voor woorden. 🤣
  12. Lianda:
    10 juni 2019
    Super weer je verhaal, leef met jullie mee..
    Ennn je wordt echt nog een een sportvrouw Soof
    Kan niet wachten om straks alle foto's te zien ..
    Geniet nog maar XX
  13. G. Peetoom-Jonkman:
    17 juni 2019
    aLS JE THUIS BENT KOMEN JULLIE MAAR ALLES VERTELLEN OF HEBBEN JULLIE DAAR .N WEEK VOOR NODIG|OOK GOED;

NOGMAALS ,N FIJNE VERJAARDAG HIEP,HIEP HOERA