4-wheel drive

1 januari 2019 - Rafael Uribe Uribe, Colombia

Medellin, wat een enorme drukke en grote stad met veel parken en pleinen. Natuurlijk zijn we met de kabelbaan naar beneden gegaan. Hoog boven Medellin over de sloppenwijken naar het centrum van de stad. Onderweg heel veel mooie graffiti tekeningen bewondert en gefotografeerd. ‘S avonds lekker bij de openhaard kerstfeest gevierd. Na 3 dagen Medellin zijn we verder getrokken naar El peñol ( een enorme massieve grote zwarte rots, die je door middel van 740 traptreden kon beklimmen). Dit was wel een beetje teveel van het goede voor ons ( kan ook te gek🥴). We eindigden deze dag in Guatape. Dit plaatsje staat bekend om zijn vele muurschilderingen. Eén bonte verzameling van gekleurde huizen en kleine straatjes. We overnachten aan de overkant van de rivier met uitzicht op het dorp. Vandaag onze eerste 4-Weel ervaring. Ik had bedacht om via een onverharde weg door de bergen naar onze volgende bestemming te rijden ( om tol uit te sparen). Dit hebben we geweten, de enige levende wezens die we tegen kwamen waren Colombianen op een ezel. En die hadden er zelfs moeite mee. gelukkig waren er geen zijwegen want GPS en internet alles viel uit. Na 80 km en 6 uur rijden kwamen we godzijdank weer op een verharde weg. Zondag hebben we de termales van San Vincente bezocht, dit is een warm water bron waar het water met 60 graden uit de grond komt. een natuurlijke sauna en heel veel plekken waar je heerlijk kunt genieten van het heerlijke warme water in de natuur. Vandaag de laatste dag van het jaar stond Valle de Cocora op onze lijst. Hier groeien de grootste wax-palmen ter wereld met een hoogte van 60 meter🌴. En wat is nu mooier dan het jaar 🐎🐎af te sluiten met een rit op de rug van een paard door de bergen. ⛰GEWELDIG.

Wij  wensen iedereen een Feliz año nobo , HAPPY NEW YEAR , gelukkig 2019😘😘😘

1. Charlot en de boys:
    1 januari 2019
    Allereerst gezond, gezellig en positief 2019 dushies. Wat n mooi verhaal weer. En leuke foto's. Wat genieten jullie zeg! Ben jaloers!!! Heel veel plezier vanuit hier gewenst, dikke 💋
  2. Anneke:
    1 januari 2019
    Bon Aña nobo, weer prachtig verhaal en prachtige fotos.....💋❤💋❤
  3. Petry:
    1 januari 2019
    Wat een mooi verhaal weer. Óók voor jullie een super mooi, gezond en liefdevol 2019.
  4. George:
    Bon ana nobo dushi
  5. Shervin emers:
    Mooi foto's ,ik wens jullie gelukig nieuw jaar 2019, bon anja tur kos bon🥂
  6. Josette Bakker:
    1 januari 2019
    Een heel gelukkig en gezond 2019!🍾🥂🎉wat een heerlijke dagen al mee gemaakt. Super hoor! Prachtige foto’s ook.
    Dikke kus 😘💋
  7. Rob en Marga:
    1 januari 2019
    een heel gelukkig nieuwjaar, wat prachtig allemaal. Zo fijn om jullie te volgen. Stay safe
  8. Coby:
    Een prachtige reis toegewenst in 2019
  9. Lianda:
    1 januari 2019
    Een heel mooi reis jaar 2019 ...
    En wat fijn om jullie stemmen ff te hebben gehoord.
    Ik zou 7 kleuren ...... op zo een weg , maar gelukkig zijn jullie er goed door heen gekomen.
    Geniet en we kijken uit naar het volgende verhaal.
    Komt vast weer een boek van , mag ik hopen.
    Dikke kus Lianda
  10. Peter en Hannelore:
    1 januari 2019
    Wat een prachtige foto's!!! En een mooi verhaal.
    Dit is genieten.
    Voor jullie ook een gezond,gezellig en gelukkig 2019.
  11. Hans Theebe:
    1 januari 2019
    Bon Ana nobo, Happy Newjear.
    Moooooooi
    Eric geen last van hoogtevrees op dat paard????😂🍷🍷🍷🍷😎
  12. Denise en rob:
    1 januari 2019
    Bon anja y tur kos bon pa 2019.
    Wat fijn om met jullie te mogen meegenieten.
  13. Ria van Doorn:
    1 januari 2019
    Geweldig weer om jullie ervaringen te mogen mee beleven !
    4WD is natuurlijk echt onze hobby dus kom maar op met die onverharde wegen
    Een geweldig mooi 2019 voor jullie en stay safe XXXX
  14. Annette Huisman:
    2 januari 2019
    Een heel mooi, gelukkig, gezellig, gezond en reisvol jaar gewenst met mooie verhalen en herinneringen.
    Wat een avontuur weer en heerlijk om te lezen. Als of ik ook aanwezig ben👍.
    Geniet en mooie en veilige reis verder.
    Dikke 😘
  15. Ineke van nimwegen:
    2 januari 2019
    Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar wat een reis ik geniet
  16. Hannie.kiestra:
    2 januari 2019
    Een geweldig Super 2019 gewenst, wat een mooie wereld en wat doen jullie byzondere dingen,fijn om zo mee te reizen,dank,dank,,Wij off THE Road in IJsland,we volgden een autospoor,welke plotseling uit een week,waren het motoren geweest,dat was schrikken,en lachen
  17. Marilis Girigorie - Davelaar:
    4 januari 2019
    Bon anja 2019. Hebben jullie de top van het rots bereikt?
    Geniet.
  18. Rien en wendy:
    8 januari 2019
    Nou nu nog via deze weg gelukkig nieuwjaar. Ben op mijn gemak jullie verhalen teeug aan het lezen. Zo gaaf.
    Weet nu zeker dat colombia op onze lijst staat. Dikke kus