Vakantie👙🍹🏖

16 mei 2019 - Foz do Iguaçu, Brazilië

I.p.v. favela Rochina gaan we naar de Sugar loaf mountain, een enorm rotsblok dat uit de zee rijst en waar je met een kabelbaan de top kunt bereiken. Op zich is deze berg niet zo heel hoog, maar het uitzicht is spectaculair te noemen. Je hebt uitzicht over Rio de Janeiro en alle stranden. De terug weg hebben we ter voet afgelegd en zijn diverse aapjes op onze weg tegen gekomen🐒🐒. Altijd leuk😀.

Na 5 dagen luieren op het strand van Copacabana, lekker uit eten geweest iedere avond en heel veel toeristische uitstapjes te hebben gedaan, maken we ons nu op voor de Iguazu watervallen.  We staan momenteel in Foz do Iguazu dat een 3-landenpunt heeft. Brazilië-Paraguay-Argentinië. Vandaag dus maar een uitstapje gemaakt naar Paraguay . Illegaal zijn we lopend de brug overgestoken van Brazilië naar Paraguay. Het is hier één groot shoppingfestijn , waar we uiteraard even moeten shoppen. Eric sleurt me elke elektronica zaak binnen🥴. Hij moet en zal een drone kopen. Onze vorige drone heeft hij helaas zonder 1 foto of filmpje te hebben gemaakt in zee laten storten 🤣🤣.

Ik moet eerlijk bekennen, het is wel heel leuk zo’n drone☺️. Vanmorgen hebben we diverse testrondjes over de camping gevlogen, filmpjes en foto’s gemaakt , maar vooral geoefend in het besturen van de drone. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn, als ze je laten zien en denken op you tube. Maar het is gelukt, dus hopelijk kunnen we jullie later trakteren op een zelf gemaakt filmpje.

Helaas zit het weer de afgelopen dagen niet erg mee! Het is koud en regenachtig . De aarde hier is knalrood en met al die nattigheid is het een grote smerige rode modderpoel. Gelukkig houdt dit ons niet tegen om er toch op uit te trekken. Vandaag hebben we de Itaipu stuwdam bezocht. Heel uniek omdat deze stuwdam in 2 landen ligt. Het is langste stuwdam ter wereld.

Het weer is omgeslagen en het zonnetje schijnt uitbundig dus eindelijk naar de Iguazu waterval aan de Argentijnse kant geweest. Ongelofelijk mooi! Dit is niet te beschrijven, je moet het gewoon gezien hebben. Vooral de waterval genaamd devil’s  throat, die doet zijn naam echt eer aan. Wat een natuurgeweld, een enorme kolkende waterval. Om bij deze watervallen te komen loop je door het reservaat over een soort verbindingsweg, dit op zich alleen is al prachtig. Behalve mooie watervallen, jungle, vogels, miereneters, apen en vlinders heb ik vandaag ook een tarantula gezien, zo groot als mijn handpalm🕷. Vlak voor mijn voeten stak hij de weg over, wat een enorme kanjer. Helaas vanwege de schrik geen goede foto kunnen maken☺️.

1. Marilis Girigorie - Davelaar:
    16 mei 2019
    Prachtig, al die foto's. De waterval is zo mooi.
    Geniet van je tour
  2. Ineke:
    In één woord.. Fantastisch 👍
  3. Milou:
    16 mei 2019
    jaaah jullie doen het goeehoeed!!! wat een belevinissen en het houdt maar niet op!!! top top top!! Iguazu is net de hemel, ik ben er geweest!! XXX Milou
  4. Jacques:
    16 mei 2019
    Geweldig, geweldig, geweldig. Ik zie de watervallen weer live op mijn netvlies. High Five.
  5. Charlot en de boys:
    16 mei 2019
    Wow, waanzinnig mooie foto's en film, wat een reis. Gevoel dat wij ook een rondreis maken zo, alleen dan vanuit een luie stoel hihi. Enjoy dushies xxx
  6. Lianda:
    16 mei 2019
    Geweldig he om te zien en overal die regenbogen die opduiken...
    Prachtig prachtig prachtig.....
    Pracht reis ...
    Kuzzz
  7. Peter en Hannelore:
    Super mooi!!
    Wat een prachtige foto's.
    Geniet ervan.
    Wat een belevenis.
  8. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    16 mei 2019
    Wat ontzettend mooi daar en wat een geweldige reis!! Maar we missen jullie wel hoor!!
  9. Ria van Doorn:
    Wat gaaf weer !!!!
    Prachtige foto's en wat een avontuur geweldig. Genieten hoor !!
    By the way jullie zijn wel grijs geworden :-)
  10. Josette Bakker:
    16 mei 2019
    Super!!😍😍wat een prachtige foto’s en beleving!! Enjoy van al dat mooi’s en Eric ff goed oefenen met die drone he! 😘 Xxx
  11. Petry:
    16 mei 2019
    Geweldig en wat gaafffffff allemaal weer. Lekker genieten
  12. Anneke:
    16 mei 2019
    Super!!!!!!!!!! Oh en geweldig een drone goed oefenen !! Nog meer mooie plaatjes en filmpjes......dikke kus en brasa💋❤
  13. Jeannet:
    17 mei 2019
    Prachtig!! Staat ook nog op ons lijstje. Maarre wanneer komen jullie weer thuis? 😉 Welke landen staan nog in de planning?
  14. Pim en Joke:
    19 mei 2019
    Niet oppassen voor overstekende koeien en hertjes maar voor grote niet aaibare katten 😳😄. Prachtige foto's, vooral die van jullie tweetjes voor de waterval! Have fun enne .... dat grijs worden zit in de familie, toch Ria 😜😂
  15. G. Peetoom-Jonkman:
    22 mei 2019
    Wat mooi dat jullie ons van alles mee laat genieten van wat julie zien en beleven.dank dank,groetjes uit Alkmaar