Animals

25 mei 2019 - Pantanal, Brazilië

We hebben onze tijd genomen om de watervallen goed te bekijken , zowel aan de Argentijnse zijde als de Braziliaanse kant. Beide heel verschillend, maar beide kanten is het bezoeken meer dan waard. Ondertussen is het op de camping een verzamelplaats van overlanders geworden, het is reuze gezellig. We hebben Christian (Duitser) weer ontmoet, deze waren we in Bolivia en Peru ook al tegengekomen. Hij reist al 11 maanden en is in Canada begonnen. Dus genoeg bij te praten😀. Tevens de eerste Nederlanders ontmoet gedurende onze reis (Tom en Margot) en Erick een jongen uit New Zealand (die al zo’n 3 jaar rondtrekt) Overdag wordt er natuurlijk druk gesleuteld aan de diverse auto’s, Eric is helemaal in zijn element 😂 zodat iedereen straks weer klaar is om verder te trekken, waar dan ook naar toe. Met het hele groepje gaan we we ook nog een middagje naar Paraguay om te shoppen en ‘s avonds gezellig een BBQ. Maar na 1 week camping, begint ons bloed te kriebelen en willen we verder, naar de Pantanal. (Ca. 6 dagen rijden) om wilde dieren te spotten🐯🐊🕷.

Vandaag zijn we via het zuiden het eerste gedeelte van het regenwoud ingetrokken (mato Grosso) via de BR419 het begint al goed met 225 km off-road, hier doen we ruim 9 uur over, maar WoW ...... terwijl links en rechts de krokodillen in het water liggen, de tarantula’s over de weg lopen , en ontelbare mooie vogels van klein naar enorm groot in de bomen zitten. Je hebt ogen tekort👀. We wisten niet dat er op deze aardbol zoveel soorten vogels waren. Maar, Je snapt natuurlijk wel dat het ‘s nachts binnen plassen wordt🚽🧻. We hebben tot zo’n 60 km  de transpantaneira route het park in kunnen rijden, daarna moesten we helaas terug vanwege de overstromingen en enorme diepe moddergebieden. Maar het heet natuurlijk niet voor niets “wetlands”. Voor ons “bussie” was dit net iets te diep. Helaas geen Puma’s en Jaquars gespot maar Ondanks dat hebben we er enorm van genoten.