Uruguay

27 april 2019 - Rio Grande, Brazilië

24-04 via een enorme brug over de Rio Uruguay die grenst aan Argentinië rijden we Uruguay binnen. Bij de grens krijgen we een entree permit voor maar liefs 365 dagen. en dat voor het allerkleinste landje en ook het duurste.  Maar daarentegen het is prachtig! Alsof je door de Nederlandse weilanden en agrarische gebieden rijdt. Overal wijnvelden, akkers met tarwe, graan en mais en Hollandse koeien. Dit verwacht je niet van een zuid-Amerikaans land. Onze weg voert langs de kust en het ene kustplaatsje is nog mooier dan het andere. Monaco valt bijna in het niet hierbij. Je ziet de mooiste hotels, resorts en de prachtigste vakantiehuizen. Wij daarentegen overnachten op het allermooiste plekje naast de vuurtoren en hebben een geweldig uitzicht op het verlichte stadje en de zee, daarbij wakker worden met een opgaande zon ☀️ dat is helemaal het ultieme genot.

Zonsopgang José Ignacio

Na zo’n 3 dagen en kleine 800 km verder, bereiken we al de grens met Brazilië. En dan kun je  je eindelijk verstaanbaar maken met enkele woorden Spaans, praten ze in Brazilië Portugees!!!! We kunnen er nu echt geen woord van verstaan🥴. (Het kon net zo goed Russisch zijn)  Maar met veel gebaren van handen en voeten komen we gelukkig een heel eind😂. We rijden dwars door de wetlands langs de kust en worden getrakteerd op een hele familie Capibari’s. Nou vraag je je natuurlijk af , wat zijn dat? Nou zal ik je vertellen. De capibara of waterzwijn is een knaagdier uit de familie van de cavia’s. Het zijn reuze cavia’s die wel zo’n 60 kg kunnen wegen en zo’n 40 cm hoog zijn. Toen we ze voor de eerste keer zagen, dachten we eerst dat het kleine varkentjes of biggetjes waren. Ze zijn enorm vergeleken met de Cavia’s die wij kennen.

Capibara

Vannacht een prachtige plek om te overnachten gevonden op een klein schiereilandje, echter we waren niet de enige🥴. Om 2 uur s’nachts kwam de plaatselijke jeugd met hun gettoblasters, drank en chips hun afterparty vieren. We trilden uit ons bed vandaan, een verlaten strandje in het weekend is not done. Oké en nu? Dan maar bij een 24hrs pompstation tussen truckers🚐🚐, ook geen succes😬. Om 5 uur ‘s nachts gaan de eerste trucks (na eerst een half uur stationair te hebben gedraaid) met veel kabaal weer de weg op. Al met al een zeer kort nachtje🥴🥴. Morgen beter hopen we! 😜