String

5 mei 2019 - Rio de Janeiro, Brazilië

04-05 We zijn een bezieningswaardigheid hier in Brazilië. We worden regelmatig ingehaald, mensen toeteren, maken foto’s en steken hun duim omhoog. Overal waar we stoppen komen ze naar ons toe om een praatje te maken en foto’s. Maar ondertussen weet niemand waar Curacao ligt😂. Als we dan vertellen dat we met dit busje heel zuid-Amerika rond toeren dan beginnen ze allemaal te lachen, voor ons erg leuk, we weten toch niet of ze ons uitlachen of toelachen. Op naar Rio de Janeiro, maar eerst nog even langs de Nederlandse kolonie (Castrolanda) waar we bij Hotel de klomp hartelijke worden ontvangen. Effe weer even een uurtje in het Nederlands lullen. Het is  heel apart om zover weg Nederlandse boerderijtjes, molens, klompen en typische Hollandse namen te zien. En zij vieren hier ook gewoon Koningsdag. Via een lange rit door het Nationaal park, een regenwoud (dat echt zo dicht begroeid is, dat soms net donker lijkt) en een aaneenschakeling van rivieren, kust , rotsen en watervallen bereiken we Rio de Janeiro. Dit keer permitteren we ons wat luxe (ook voor de veiligheid) en huren een appartement aan het strand van Copacabana waar Eric helemaal in zijn element is. Volgens hem is de string hier uitgevonden (geen foto’s😜). Na goed uitgerust te hebben op het strand (behalve Eric’s ogen niet) gaan we met Uber naar Christus de Verlosser dit  is een groot standbeeld van Jezus Christus in de wijk Alto da Boa Vista. Het beeld is 38 meter hoog en staat op de 710 meter hoge berg Corcovado, uitkijkend over de stad Rio de Janeiro. Het behoort tot een van de zeven nieuwe wereldwonderen. Daarna brengen we een bezoek aan De Escadaria Selarón deze bestaat uit een aantal trappen die de wijk Lapa met de hoger gelegen wijk Santa Teresa verbindt. De trappen zijn door de Chileense kunstenaar Jorge Selarón bedekt met gekleurde tegels. Hij begon hiermee in 1990 en was tot zijn dood op 10 januari 2013 er nog steeds mee bezig. Daarna was het tijd om naar de fantastische muurschilderingen te gaan die speciaal voor de Olympische spelen van 2016 zijn gemaakt.  Zo mooi, het leek net of ze je echt aankeken vanaf de muur. Grandioos. Bekaf....maar voldaan sluiten we af met een Caipirinha  dit is een Braziliaanse cocktail die bestaat uit limoen, cachaça, ijs en suiker.😴😴.

1. Rien en wendy:
    5 mei 2019
    Haha maar goed geen fotos. Rien wilde al boeken om Eric te helpen met aanwijzen.
  2. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    5 mei 2019
    Wat een prachtige foto's en leuke dingen hebben jullie weer mee gemaakt.
  3. Petry:
    Wat een avontuur. Dit pakt echt niemand je meer af. Zo gaaf 😊
  4. Charlot en de boys:
    5 mei 2019
    Prachtig allemaal weer, wat n mooie reis. Veel plezier en genieten nog van het vervolg. Xxx
  5. Pim en Joke:
    5 mei 2019
    Wat bijzonder om zulke oerhollandse molens te zien in een land zo ver hier vandaan! Superleuk zoals je jullie blog bijhouden en ons laten meegenieten. Gozáis la vida (geniet van het leven!). XX
  6. Marian Anneveldt:
    5 mei 2019
    Wat maken jullie toch een prachtige reis, al die indrukken.
    En wat genieten wij mee met jullie, prachtige foto's!
  7. Ria van Doorn:
    GEWELDIG !!!!!!!!!