On the road again...

30 januari 2019 - Pichincha, Ecuador

30-01 Na 2 heftige en emotionele weken in NL waar wij afscheid hebben genomen van Eric’s vader zijn we na een zeer vermoeiende reis van 22 uur weer terug in Ecuador bij ons ”bussie”. Gelukkig stond alles nog zo, hoe wij hem hadden achter gelaten 😀. Aangezien we binnen een dag van zee-level naar een hoogte van 2700 mtr. zijn gevlogen, moet ons lichaam behoorlijk acclimatiseren. Dit betekent voor ons ; kortademigheid, hoofdpijn en misselijk en niet te vergeten een jetlag🥴😬. Gelukkig is dat ongemak na een paar dagen verdwenen. We besloten het de eerste paar dagen rustig aan te doen en zijn gister via Otavalo (waar we een zeer kleur rijke Indian Market hebben bezocht) . We konden het natuurlijk niet laten om een originele indiaanse berenmuts met oorflappen te kopen ( zie foto). Nu bevinden we ons precies in het midden van de wereld “mitad del Mundo“. Ons kompas geeft exact 0,00.00 aan😀! Het unieke aan deze plek is dat 2 dagen per jaar de zon loodrecht boven de evenaar staat en geen schaduw aanwezig is. Gelukkig was het vandaag zwaar bewolkt dus hebben we er niets van gezien😂😂. Aan het eind van de dag zijn we bij een familie in de tuin beland, waar wij  werden uitgenodigd om met hun de avondmaaltijd te nuttigen. De hele familie was aanwezig en vol trots kregen wij een rondleiding over hun landgoed en vroegen zij ons het hemd van ons lijf. Over de veiligheid hoefden we ons geen zorgen te maken, als waakhond kregen we een Lama naast onze bus. Nu op naar Quito...

1. George:
    Hallo zie geen foto's ?
  2. Rob en Marga:
    30 januari 2019
    Fijn dat jullie weer onderweg zijn 😘
  3. Josette Bakker:
    30 januari 2019
    Top zeg! Hoop dat er wat lekkers op jullie bord kwam🙀🤣🤣
  4. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    30 januari 2019
    Na even bij komen kan jullie mooie reis weer worden voort gezet! Gelukkig voor jullie een dag met genoeg schaduw, hopelijk zijn jullie wel weer wat opgewarmd na Nederland 😉 ik ben benieuwd naar jullie berenmuts haha jullie passen je goed aan!
    En wat een warm welkom bij de hele familie. Een avondje iets anders dan knakworsten of witte bonen is vast ook wel lekker 😁

Heel veel plezier pap en mam! En geen zorgen over oma, ik zal haar straks vermaken met jullie nieuwe avontuur update 👍
    hou van jullie!
  5. Sunia:
    30 januari 2019
    Is dat een kardinaalvogel? Wat prachtige kleur.

Haha een waak-lama. Ik weet niet of hij veel herrie maakt maar wel dat hij ver spuugt. Brrrrrr😜
  6. Peter en Hannelore:
    30 januari 2019
    Wat fijn voor jullie dat jullie de reis weer kunnen hervatten na een nare periode.
    Nu maar genieten van de mooie reis.
    En die Lama fantastisch!
  7. Petry:
    30 januari 2019
    Weer lekker onderweg. Wat een heftige tijd zal dit zijn geweest voor jullie. Geniet maar weer lekker de komende tijd.
  8. Jeannet:
    30 januari 2019
    Gaaf! Leuke markt inderdaad in Otavalo.
    Waar is die muts?
  9. Ria van Doorn:
    30 januari 2019
    Fijn dat jullie weer en route zijn na alle narigheid. Geniet van je reis !
    Gaaf hoor die lama :-)
  10. Hannie.kiestra:
    30 januari 2019
    Had je een goed adres voor al je hebben en houden? Of betaal je daar iemand voor(mees is hij dan wel leeg)
    Lekker doorgaan maar voor je moeder,heel akelijk
  11. Anneke:
    30 januari 2019
    Prachtige fotos weer, ik wil ooooooook😍blij dat jullie weer een beetje geaclamatiseerd zijn.
    Dikke kus
    Ps zie ook geen foto vd muts, muts🤣
  12. Thecla Kuijs:
    30 januari 2019
    Wat weer een mooi verhaal en wat een prachtige foto,s.na een hele nare tijd hopen wij dat jullie weer volop gaan genieten van jullie avontuur.dikke kus .
  13. Mariëtte:
    30 januari 2019
    Wat een rollercoaster....geniet van de reis en we eisen de beloofde foto van de muts 😄
  14. Rien en wendy:
    31 januari 2019
    Nou zoals iedereen al zegt. Waar is die muts,? Fijn dat jullie weer on the road zijn en weer kunnen gaan genieten van jullie avontuur. Hopelijk nu met geen tegenslag meer en echt alleen maar positiviteit. Het is jullie ze gegund lieverds. Ps wat is Eric veranderd in die korte tijd dat jullie nu weg zijn. 🤣😉 rechtse mannetje op de foto toch? Love you lieverds en ayo
  15. Marilis Girigorie - Davelaar:
    31 januari 2019
    Gelukkig, jullie zijn weer onderweg
    Geniet ervan
  16. Milou:
    1 februari 2019
    RIP aan je vader, ongelukkige timing, maar het zal wel goed opgevangen worden daar in NL want anders zou je niet verder gaan, dus...prettige voortzetting van jullie reis van je leven! Wij genieten mee van verre,

Groetjes Milou
  17. Ineke:
    Geniet ervan🙋
  18. Shervin emers:
    1 februari 2019
    Hallo mooi foto's,ik wens jullie goeie reis verder👋🤜
  19. Coby:
    1 februari 2019
    Wens jullie een prachtige verdere reis toe doorzetters !
  20. R Middelkoop:
    2 februari 2019
    Geweldig wat een avontuur.heel veel plezier.geniet er maar lekker van.groetjes.