On and off road

6 februari 2019 - Loja, Ecuador

05-02 We hebben het Cotopaxi Natuurpark bezocht waarin de vulkaan Cotopaxi ligt op een hoogte van 4600 mtr met een besneeuwde kap. Eindelijk konden we onze mutsen op😜🤶🏼. We hadden enorme mazzel dat de zon door de wolken ging schijnen en wij zo dit natuur verschijnsel goed konden bekijken. Na deze barre kou zijn we afgezakt naar het liefelijke plaatsje Baños, dat zeer centraal ligt om zowel daar vandaan de Andes of het regenwoud in te gaan. Het is een zeer toeristisch plaatsje en we voelen ons dan ook echt een toerist. Echter de volgende morgen giet het van de lucht en ziet het er niet naar uit dat het opknapt, dus gaan we onze weg vervolgen. Alhoewel “weg” is een groot woord. Na ca. 20 km de bergen in te hebben gereden was de weg weg!!🥴. Het water uit de bergen had complete stukken weggeslagen. Na diverse keren door een rivier bedding te hebben gereden, moesten we helaas omkeren omdat het water te hard stroomde en te diep was😬. Maar geen punt er zijn meer wegen die naar Cuenco leiden😀. De afgelopen 2 dagen hebben we weinig foto’s kunnen maken en heben we niet veel gezien, daar we alleen maar door de mist (50 mtr) zicht hebben gereden. Vannacht werden we wakker omdat onze auto enorm stond te schudden, het bleek een lichte aardbeving te zijn, die wel vaker voorkomt in deze gebieden. Doodseng maar gelukkig stonden we veilig. Morgen zullen we de grens van Peru bereiken en laten we Equador achter.

1. Marilis Girigorie - Davelaar:
    Wauw avontuurtje. Spannend vind ik. Goeie reis morgen naar Peru
  2. Thecla Kuijs:
    6 februari 2019
    War een spannend verhaal ik heb bewondering voor jullie.buen viaje a peru xxx
  3. Charlot en de boys:
    6 februari 2019
    Wat n avontuur weer dushies, zo leuk om t elke keer weer te lezen!! Geniet van jullie mooie reis. Dikke 💋 van ons
  4. Lianda:
    6 februari 2019
    Jeetje ...wat een verhaal zeg....en wat zal het spannend geweest zijn.
    Heel veel plezier in Peru en dat vele mooie foto's geven.
    Dikke knuffel
  5. Rob en Marga:
    Jullie durven wel hoor. Fijne reis verder naar Peru 😘
  6. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    6 februari 2019
    Wat spannend als je midden in de nacht wakker geschud word! Gelukkig was het alleen de schrik en stonden jullie op een veilige plek. Fijne reis verder naar Peru op naar de het volgende avontuur.😘
  7. Ineke van nimwegen:
    6 februari 2019
    Echt jullie ding fantastisch geniet ervan
  8. Anneke:
    6 februari 2019
    Wow dat schudden lijkt me geen fijne ervaring bah & jammer vd vele regen, maar geweldige foto's.
    Erg benieuwd naar Peru staat ook dik pp mijn bucketlist dus kom maar op met de foto's...💋
  9. George:
    spannend hoor allemaal
  10. Frans Bijpost:
    6 februari 2019
    Veilig op onze bank lezen wij jullie schuddende verhalen, het klinkt wel schitterend tot je zelf uit de auto rammelt, veel plezier in Peru en wachten op de volgende verhalen .♧
  11. Marco:
    6 februari 2019
    Banos, Ecuador, ook eens doorheen gereden mede dankzij veel regen. Een mooie waterval daar vlakbij, het oog van de duivel. Cotapaxi ook bezocht, mooie natuur ! Veel plezier !
  12. Ria van Doorn:
    6 februari 2019
    Wow Peru (en Bolivia) staan bovenaan mijn lijstje !!!!
    Ben heel benieuwd !!
    Take care XXXX
  13. Marian Anneveldt:
    10 februari 2019
    Prachtig die foto van jullie busje met op de achtergrond de berg.
    Heftig om een aardbeving'tje mee te maken.
    Veel plezier in Peru!
  14. G. Peetoom-Jonkman:
    13 februari 2019
    wat spannend allemaal hou je nog ,n dagboek bij Sophia,dat als je thuis komt er ,n mooi
    boek met reisverhalen kan maken.
  15. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    15 februari 2019
    Spannend allemaal! Super avontuurlijk zijn jullie !!