op naar Cartagena

7 juni 2023 - Cartagena, Colombia

Santa Marta, Colombia, 30 May 2023•, 32°

Na 6 dagen in ons paradijsje te hebben gestaan, moederziel alleen hebben we het nu wel gehad. Man oh man, wat is het hier heet 🥵! Dat is nog niet zo erg want dat zijn we wel gewend. Maar de luchtvochtigheid van meer dan 85% , doet je geloven dat je de hele dag in de sauna zit. Alles is klam en nat. Maar dat is nog niet het grootste probleem 👿, het bier 🍻 is op, dus we moeten wel verder en morgen gaan we naar Minca.

Finca Hostal Bolivar - Casa Maracuya

Colombia, 3 June 2023, 36°

Één uur na aankomst in het dorpje Minca, begint het te onweren en te spoken. Binnen een uur is àlles verandert in een grote modderpoel en de mosquitos komen in grote getallen op ons afgestormd. Wisten we vanmorgen niet waar we moesten kruipen van de hitte, nu moeten we ons verschuilen voor de muggen 🦟 aanvallen. S’avonds krijgen we via Whatsapp het bericht dat de boot naar Miami welke de 12e vanuit Cartagena zou vertrekken weer vertraging heeft en nu gepland staat voor de 18e pas. 😢. Dit betekent nog langer wachten en daar zijn we niet blij mee. Onze contact persoon gaat nu proberen om ons op de boot naar Veracruz (Mexico) te krijgen. Deze vertrekt de 8e, en moeten we nu naar Cartagena . Echter we krijgen de bevestiging pas maandag, dus het kan nog alle kanten op.🙏🙏

Finca Jardin des Délices

Colombia, 3 June 2023, 33°

Onze eerste stop is Santa Marta, waar we een ventilator hebben gekocht, het is s’nachts zo verschrikkelijk heet 🥵 dat we al dagen slecht slapen 😴. Hopelijk is dit wat aangenamer, niet direct koeler, maar een beetje wind is al meegenomen. Na 4,5 uur rijden arriveren we in Santa Rosa. Zo’n 35km vanaf Cartagena. We staan met 2 andere overlanders op een schitterende finca van Franse eigenaars onder de Mango 🥭 bomen 🌳. S’avonds eten we gezellig met zijn allen op de porche en wisselen we ervaringen uit. Maar ook hier is het bloody hot, en windstil (31 graden in de bus). Gelukkig doet ons ventilatortje goed zijn werk.

Cartagena, Casa Torice Real

Colombia, 4 June 2023, 32°

Vanmorgen besloten om in Cartagena een hotelkamer te nemen, de hitte wordt ons nu even te veel. We hebben een leuk hotel/hostel zo’n 1,5 km van het oude centrum gevonden met een privé parkeerplaats 🅿️ voor de bus 🚌. Casa Torice Real, heeft een zwembad en kamers met airconditioning, wat wil je nog meer? En dat voor de prijs van nog géén € 20 per nacht. 😜. Met een Uber zijn we lekker naar het centrum gegaan en hebben heerlijk door de stad gebanjerd. Een Mojito gedronken en koffie ☕️ in het park en naar de ondergaande zon boven op de stadsmuur gekeken. Een heerlijke dag.

Cartagena

Colombia, 6 June 2023, 33°

We hadden alle hoop gevestigd op Ana onze scheepsagent, die hemel en aarde heeft bewogen om ons op de boot naar Mexico te krijgen, helaas is het niet gelukt 😢. Nu kunnen we de 18e pas naar de Everglades (als er dus weer niet iets tussenkomt. Maar…..niet getreurd, we hebben toch 3 nachtjes lekker in de airconditioning geslapen 🛌. En van alle gemakken van een hotel genoten. Maar Om nu nog 14 dagen in Cartagena te moeten blijven hangen vinden we zonde dus We gaan dus nog een korte Tour maken van 7 dagen richting een mirador in de bergen 🏔️. We zullen namelijk 14 of 15 juni weer terug moeten zijn in Cartagena.

1. Ria van Doorn:
    7 juni 2023
    Oeps nou gelukkig kunnen jullie er goed mee omgaan ( met tegenslag) klinkt wel weer heel spannend allemaal
    Super hè ff in een hotel
    En dat voor die prijs . Goed gedaan
  2. Thecla Kuijs:
    7 juni 2023
    Dave en ik maken ook een rond tour door Frankrijk Spanje en Portugal met een Vito campertje maar als ik lees wat jullie allemaal meemaken is dit van ons wel heel lux.we zijn 27 mei gestart en zullen 11 juni in Javea aankomen dat ligt tussen alicante en Valencia en daar hebben Brenda en Hans ( dochter en schoonzoon) een boutique hotel en een restaurant en daar blijven we dan nog 5 dagen en dan weer naar huis.nou hele goede reis verder en veel plezier
    Je
  3. Dini Bakker:
    7 juni 2023
    Even bijkomen in een hotel super goed idee en dan na alle tegenslag weer fit op pad.
    lieve groetjes tante Dini.
  4. Yvonne:
    7 juni 2023
    Hoezo vakantie klinkt meer als hard werken 💪
  5. Marian Anneveldt:
    7 juni 2023
    Ik zou crazy worden van die warmte! Mooi dat jullie besloten hadden om in een hotel te gaan om even bij te tanken! Jammer dat het zolang duurt om op die boot te wachten. Geniet van jullie tussentijdse trip,Genieten wij mee!
  6. Peter en Hannelore:
    7 juni 2023
    Balen dat jullie weer vertraging hebben met de boot.
    Maar waarschijnlijk wel een hele mooie reis naar de mirador in de bergen.
    Geniet er maar van.
    Wat een prachtige foto's weer!
    En zorg voor genoeg bier🤣🤣🤣
  7. Milou:
    7 juni 2023
    Hot hot..daar kunnen wij hier ook over meepraten....gosje..het is weer een heel avontuur allemaal....we leven mee♡♡♡♡♡♡
  8. Anneke:
    7 juni 2023
    Oh oh arme arme Sophiaaaa die hier snachts de airco het liefst op vries stand heeft staan, en arme arme Eric.....of valt het geklaag van Sophia mee??? Jammer van het uitstel weer maar ja geduld is een......, ik zie geen fotos van Getsemani, das het andere oude gedeelte van cartagena....als jullie weercterugmoeten probeer daar nog ff of smorgens vroeg of rond 4 uur de straatjes af te gaan......
    Jullie houden wel lekker je kleurtje bij....., nou ik ziek op bed vette kies ontsteking kies gister getrokken....ff speciaal voor Eric! En ondertussen de griep gekregen....mij niet bellen dus💋❤️🥰
  9. Marilis Girigorie - Davelaar:
    8 juni 2023
    Curacao is ook heel erg warm
    Gelukkig kunnen jullie een tour maken van 7 dagen naar de Mirador in de bergen. Ik wens jullie veel plezier.
  10. Frans Bijpost:
    11 juni 2023
    Ik zou er er ook helemaal mee aan zijn met die hitte.(enkele reis IJsland zou heerlijk zijn) de bergen geven vast weer een heerlijke verkoeling.
    Mooie verhalen weer, tot snel.