Oplichting

17 december 2018 - Cartagena, Colombia

16-12 Aangezien we ons nog een paar dagen moeten vermaken in Cartagena, hebben we het Fort Castillo San Felipe de Barajas bezocht. Zeer indrukwekkend. Ook hebben we via Shipment tracking vernomen dat onze bus is gearriveerd. Hij zit nog in de container en we hopen hem volgende week woensdag of donderdag nadat alle invoerdocumenten zijn goedgekeurd in ontvangst te kunnen nemen. Gister kregen we een e-mail van het autoverhuurbedrijf , dat we 2 bekeuringen hebben gekregen (allebei voor te hard rijden). Echter na het goed bekijken van de bekeuringen, bleek dat onmogelijk. Op het aangegeven tijdstip waren wij namelijk niet op die lokatie. Dit kunnen we aantonen door gemaakte foto’s (lang leve de digitale wereld). Dit is dus duidelijke een vorm van oplichting! Maar omdat we toch niets te doen hadden zijn we  zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. (Kun je je voorstellen hoe 2 niet Spaans sprekende toeristen staan te gebaren met een stapeltje printjes🥴😂😂). Maar......ze begrepen ons uitstekend, en hebben direct actie ondernomen. Volgens de verhuurder was het een FOUTJE🙈. Ja, ja.. zo gemakkelijk komen ze er niet vanaf. Maandag gaat de politie stappen ondernemen omdat in de toekomst te voorkomen😀.

En eindelijk iets gedaan wat ik leuk vind😀😋 naar het Chocolade museum, heerlijk overal aan zitten en alles mogen proeven😋. Fantastisch, ze hebben hier zelfs chocolade shampoo en gezichtscrème . Ik neem straks een chocolade bad. welterusten😴😴

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rien en wendy:
    17 december 2018
    Wow... wat een boeven zijn het daar dus . En wat stoer hoe jullie het aangepakt hebben... ps hoe ga je die chocalade verwijderen als je uit bad komt haha laat trouwens maar.. ik vraag nu teveel details. Geniet ervan moppie. En wat fijn dat de bus er bijna is
  2. Shervin emers:
    Mooie foto's
  3. Rien en wendy:
    17 december 2018
    Autoverhuurders waar ook ter wereld zijn vaak onbetrouwbaar. Maar uitzonderingen bevestigen de regel hoor.
  4. Jeannet:
    17 december 2018
    Goed aangepakt!! Maar ja, jullie weten natuurlijk ook als geen ander hoe autoverhuurbedrijven te werk gaan 😂
  5. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    17 december 2018
    Wat een verhaal weer. Geweldig!!
  6. Milou:
    idd, lik op stuk
  7. Petry:
    17 december 2018
    Mazzel dat jullie alles goed nakijken. Er zullen er zat zijn die gewoon betalen. Geniet lekker
  8. Ineke van nimwegen:
    17 december 2018
    Dat maken jullie weer mee prachtig
  9. Ria van Doorn:
    17 december 2018
    Wat een hufters ! Goed dat jullie er iets aangedaan hebben.
    Chocolade hmmmmm wil ik ook
    Fijn dat jullie bus er is kan het echt beginnen
  10. Annette Huisman:
    17 december 2018
    Dat zijn toch dr mooie dingen die de verhalen smeuïg maken😂😂👍👍
    Goed op blijven letten dus🙋‍♀️
  11. Lianda:
    hihi ik zie jullie al staan zo met zijn 2.....Echt wat voor jullie,
    geweldig.
    En wat fijn dat jullie eindelijk ( bijna ) de bus kunnen ophalen..
  12. George:
    komt me bekend voor dit
  13. Rob en Marga:
    17 december 2018
    Zo maak je nog wat mee zeg! En net wat Wendy zegt, hoe is de chocolade weer van je lijf verdwenen 😜😊 gelukkig dat de bus nu weer bijna in jullie bezit is en de reis helemaal gaat beginnen!
  14. Hannie.kiestra:
    18 december 2018
    Kregen jullie die bekeuring van het verhuur bedrijf.zonder dat de politie daarvan wist, rare praktijken,
    Wat heerlijk een chocolade bad,daar word je zeker jaren jonger van
  15. Marilis Girigorie - Davelaar:
    18 december 2018
    Leuk dat de bus aangekomen is, maar hou rekening ta volgende week 25 en 26 feestdagen zijn. Maar ik weet niet hoe ze dat vieren daar in Colombia.
    Maf van jullie om die boeven te ontmaskeren.
  16. Birgitta:
    21 december 2018
    Gelukkig zijn jullie (nog) scherp haha, enne blijven he?! Wel leuk idee voor jullie eigen handel straks weer 🤣🤣🤣
    Enne zo’n choco museum lijkt me ook wel wat!
    Ayoo 🙋
  17. Pim en Joke:
    24 december 2018
    Oh, zit het zo met die twee bekeuringen die we na onze zomervakantie op Curacao hebben gekregen .... (hihi, inkoppertje, kon het niet laten, even plagen, XX). Nog even en dan komt jullie busje! Ik stuur jullie linkjes ook door naar (je) tante Dini: ze vindt het leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen! Dikke kus en tot ... XX
  18. Sunia:
    27 januari 2019
    Chocolade shampoo: geen wonder dat je haar zo goed zit😃
    Enwat n verhaal over die bekeuringen....