Monkey Puzzel tree

24 maart 2019 - Lago Ranco, Chili

24-03 Na 3 dagen van de luxe bij Hernan te hebben genoten trekken we verder richting naar Pichilemu, daar waar de families van ‘helemaal het einde’ een jaar hebben verbleven. Santiago slaan over, na Valparaiso dat zo kleurrijk was hebben we geen zin in een miljoenenstad. Maar eerst moest de bus voorzien worden van nieuwe voorbanden. Door het vele off-road rijden zijn de oude compleet afgesleten. We konden hier alleen Chinese banden krijgen maar dat is volgens Eric geen probleem op een Japanse auto (ze hebben Google translate😂). Ook gelijk de olie ververst want we hebben er ondertussen zo’n 12.000km op zitten, en nieuwe radio speakers want die zijn totaal uit elkaar getrild en het zingen van mij is nou niet echt bevorderlijk voor een relaxte rit🥴. Dus met het volume op 10 en André Hazes die zingt op naar het zuidelijkste puntje van zuid-Amerika (ushuaia) nog zo’n 2450 km te gaan!! Waarvan 1200 km off-road via de Carretera Austral nr.7 . We rijden vervolgens door het midden van Chili wat heel groen is vergeleken met de woestijn, we passeren enorme wijn vallei’s en we vinden het haast jammer dat we geen wijndrinkers zijn. Na de wijnvelden komen we terecht in het Nationaal natuurpark Conguillio. De natuur roept! We kamperen op de meest fantastische plekken, dan midden in het bos tussen de Monkey Puzzle trees waar de roofvogels gewoon op onze bus komen zitten. Ofwel langs één van de uitgestrekte meren met uitzicht op de vulkaan Llaima, (Sierra Nevada) die zijn laatste uitbarsting in 2008 heeft gehad en de besneeuwde bergtoppen en terwijl de zon langzaam ondergaat zie je de rookslierten uit de vulkaan komen.   We genieten😀😀!!!