Here we go again, part III

2 maart 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maart 2023, we zijn druk met alle voorbereidingen. Het is nog steeds niet helemaal zeker waar de reis ons naar toe gaat brengen.

Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Canada of toch Mexico ??? Eén ding is zeker we gaan starten vanuit Ecuador, hier staat ons busje op ons te wachten. De vliegtickets zijn gekocht en 2 mei vliegen we naar Ecuador via Colombia. Ondertussen staat al één koffer gevuld met auto onderdelen, gordijntjes, een luifel voor aan de bus en allemaal spullen die we eventueel denken nodig te hebben klaar.

Ik heb al diverse reisroutes gemaakt, dit is inmiddels een boekwerk van hier tot Tokyo geworden. Maar beter mee verlegen dan om verlegen toch?! De keuze is reuze, hahaha.

En....we hebben het felbegeerde visa voor Amerika gekregen voor 6 maanden. Dit proces begint bij het invullen van een D160 formulier + het betalen van $ 175 dollar per persoon. Als je denkt dat ze bij een Esta al veel vragen, maak dan je borst maar nat. Met het invullen van het D160 formulier ben je zomaar 3 uur bezig. Ze willen echt alles van je weten. (Denk aan je online aanwezigheid, reishistorie, opleiding, familieleden, werkgevers. Ook vragen ze of je een terrorist bent, je in organen handelt of mensen of je weet hoe je bommen moet maken en nog veel meer van dat soort bizarre vragen.) Nadat je het formulier hebt ingevuld en betaald, dien je een afspraak te maken bij de Amerikaanse Ambassade voor een interview. Tijdens dat interview wordt je nog eens stevig aan de tand gevoeld om te kijken wat je doel is tijdens deze reis naar Amerika. Afijn..wij hebben hem in the pocket :)

Onze volgende stap is het verschepen van de bus van Cartagena naar Miami. De eenvoudigste en goedkoopste manier is RoRo. Oftewel Roll on Roll off.

Wordt vervolgd, to be continued........

1. Ineke van nimwegen:
    2 maart 2023
    Geweldig ben benieuwdnaar jullie verslagen
  2. Josette Bakker:
    2 maart 2023
    Super gelukt dus! Maar ondanks dat ik jullie veel te lang ga missen hier, ben ik ook heel nieuwsgierig naar alle avonturen! Spannnnnend!!😘
  3. Pim en Joke:
    2 maart 2023
    Wat fijn dat we op deze manier toch ook een beetje mee mogen genieten van jullie volgende avontuur! We kijken uit naar jullie updates ... Xx
  4. Frans Bijpost:
    2 maart 2023
    Nu al een mooi verhaal , de voorbereiding duurt langer dan de reis.
    Hebben jullie een andere auto of nog dezelfde?
    Ik ben benieuwd.😍
  5. Charlot en de boys:
    2 maart 2023
    SPANNEND!!!! KIJK ER AL NAAR UIT OM MET JULLIE MEE TE REIZEN OP DEZE MANIER, HEBBEN WIJ OOK EEN BEETJE VAKANTIE HAHA. SUCCES MET VERDERE VOORBEREIDINGEN DUSHIES. XXX VAN DE PAAPJES
  6. Peter en Hannelore:
    2 maart 2023
    Wat leuk en wat een avontuur weer!!
    We gaan jullie avontuur weer volgen.
  7. Carlo:
    2 maart 2023
    Leuk, ik ga jullie weer volgen😀
  8. Anneke:
    2 maart 2023
    Ohhhh zo fijn dat jullie door de " keuring" heen zijn! En ook best wel gaaf dat je nog niet precies weet waar de reis je heen gaat brengen....en dat je zoveel opties hebt , heerlijk toch, vrijheid blijheid....😘
  9. Mieke:
    2 maart 2023
    Cartagena-Miami... even opgezocht. Via Cuba? Of daar allang al geweest? Wat een super vooruitzicht. Jullie alle moeite, wij de foto's en verhalen. Voorpret ze,
    Mieke Blijpost
  10. Rob en Marga:
    2 maart 2023
    Jeetje, gaat nu dus bijna echt weer gebeuren. Zo spannend weer dit maar zeker fijn om zo met jullie mee te reizen. Doe voorzichtig dushies en geniet van jullie reis 💋
  11. Ria van Doorn:
    Gaaf !!!!
    Ben heel benieuwd
    Wat een avontuur weer
  12. Shervin Emers:
    2 maart 2023
    Ik wens jullie een goeie reis,gosa hopi tur kos bon,ik ga jullie reis volgen Doei👍
  13. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    3 maart 2023
    Jeetje wat een vragen vuur! Alleen jullie reis historie opgeven kost je al 3 uur😄 Maar goed dat is geregeld! Ik ben heel benieuwd waar jullie route deze keer heen gaat, wij volgen jullie mee. Voor nu succes met de zenuwen en natuurlijk ook lekker genieten van de leuke dingen van het voorbereiden van jullie reis! 😘😘
  14. Marilis Girigorie - Davelaar:
    3 maart 2023
    Heel erg leuk en spanned. Ik snake al errands om jullie reis te volgen.
  15. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    3 maart 2023
    Spannend weer!! Ik kijk uit naar jullie verhalen!
  16. Hannie.kiestra:
    3 maart 2023
    Wat geweldig dat jullietoch alweerzo ver zijn!Omdat ik ook met Milou een maand in jullie busje heb gereisd,weet ik precies hoe het is! Veel succes! Ik kijk er naar uit!
  17. Milou:
    6 maart 2023
    Wat zijn jullie toch een kanjers!!!! Petje af voor al jullie voorbereidingen en doorzettingsvermogen. VS in, knap!!! Dan kan je lekker rijden tot door naar Mexico!!! Enjoy het verdere uitpuzzelqerk..dat is de helft van het plezier!!!!
  18. Yvonne:
    12 maart 2023
    Lekker genieten ik kijk uit Naarden verhalen.
  19. Lianda:
    14 maart 2023
    Oh wat spannend allemaal weer, het luifeltje heeft er al wat kilometers opzitten ....
    We gaan zekers weer genieten van jullie verhalen, duzzzz....een dikke kuzzzz van ons en heel veel plezier 😘😘