Gletsjer Perito Moreno

8 april 2019 - Primavera, Chili

07-04 We verlaten de Carretera Austral via het Parque Nacional Patagonië waar we op de steppe een soort Struisvogels 🦃 zien en natuurlijk Lama’s. We rijden via een super kleine grenspost waar wij een TIP (tijdelijk Import Permit) kregen voor 6 maanden Argentinië binnen. Het weer wordt steeds slechter , het regent en het stormt hier en je kunt nauwelijks buiten lopen, dus rijden we rechtstreeks door naar Glaciar Perito Moreno. De meest bezochte Gletsjer van Zuid-Amerika. Wow..wow..wow wat is dit mooi! We hebben er uren naar zitten kijken één blauwe muur van ijs. We hebben het geluk gehad dat we er een stuk af zagen breken en met enorm geraas in zee stortte. Na dit natuur geweld keren we terug naar Chili om het natuurpark Torres del Paines te bezoeken. Echter zover zijn we niet gekomen, de weersomstandigheden waren te slecht, veel regen en harde wind. Maar we geven het niet op; we gaan nog zuidelijker! Weer of geen weer. Op naar het volgende wow..effect! We hadden ons bussie  geparkeerd naast het Magallanes Canal. Aan de kust, in een bosrand en uit de wind. ‘S morgens werden we wakker met een prachtige zonsopgang en een groepje dolfijnen die vlak voor de kust langs zwommen, opeens zagen we een waterfontein omhoog spuiten. En ja hoor... een walvis! 🐳 En niet één maar die morgen hebben we er diverse gespot. Het is zelfs gelukt om ze op film te krijgen🐳