Carretera Austral nr.7

1 april 2019 - Cochrane, Chili

31-03 In Villarricca ontmoeten we een familie uit Argentinië, die reizen met 4 kinderen en 2 honden. Op dat moment Staan aan het meer nog een stelletje uit Schotland en een directeur van de grootste koekfabriek uit Chili. Zoals jullie weten komt het meeste vlees uit Argentinië en hebben we met z’n allen onwijs gebarbecued met als toetje, heerlijke koeken. Was een zeer gezellige en geslaagde mix van culturen en voedsel. (Weken niet zo goed gegeten ☺️). Vandaar gaan we naar het eiland Chiloë, om de pinguïns te begroeten. Helaas gaan die ook 2 maanden per jaar op vakantie. En je raad het al zij waren op vakantie. Géén pinguïns maar we werden ‘s morgens wel verrast door een spelende zeehond op nog geen 100 mtr van ons ‘busssie’. Maakt het weer een beetje goed! Om verder te trekken moesten we ‘s nachts een ferry nemen van Quellón naar Chaiten het vaste land van Chili. Op dit moment zitten we in Cochrane en hebben zo’n 500 km op de Carretera Austral er op zitten, waarvan 350 km off-road (wasborden, potholes en gravel). Maar was allemaal zeer de moeite waard! Ik kan het moeilijk beschrijven, maar we komen langs de blauwste meren, rivieren, bosgebieden, vulkanen en besneeuwde bergen. Je moet het gewoon gezien hebben. De temperatuur ligt hier wel een stukje lager en vooral ‘s nachts kan het behoorlijk koud zijn. Maar aangezien we aan een meer of langs een rivier overnachten konden we telkens een kampvuur maken. Hoe romantisch is dat?

1. Josette Bakker:
    1 april 2019
    Zoooo jaloerss, super gaaf weer!!😍
    😘💋
  2. Milou:
    1 april 2019
    zeeeeer romantisch!!!!! en dat stel met die honden...daar wil ik wel meer over weten...
    XX Milou
  3. Anneke:
    Heeeeerlijk dushi's😘💋❤
  4. Ineke van nimwegen:
    1 april 2019
    Wat onwijs gaaf wat een natuur
  5. Petry:
    1 april 2019
    Het blijft echt super gaaafff
  6. Charlot en de boys:
    1 april 2019
    Wat een belevenis allemaal, zo mooi!!!!
    Enjoy xxx
  7. Carlo van Kleef:
    Heel gaaf, groetjes
  8. Lianda:
    Gaaf weer hoor ....
    enne de lekkerste wijnen hebben ze ook daar, zo jammer dat jullie daar niet van houden.
    Genieten nog vollop zo te lezen.
    XXX
  9. Ria van Doorn:
    Wow .........

Gaaf hoor !
  10. Ineke:
    1 april 2019
    Weer heel mooi, ook om mee te kijken 🙋🙋
  11. Jeannet:
    Zooo mooi!!
  12. Annemieke Veltink-Van der Weerd:
    1 april 2019
    Werkelijk geweldig! Wat jullie allemaal zien en meemaken!!!
  13. Frans Bijpost:
    1 april 2019
    Heel gaaf allemaal, alleen hier word het beter weer en bij jullie lekker fris. Geniet er van.
  14. Marilis Girigorie - Davelaar:
    2 april 2019
    Heel leuk. Mooie uitzichten..
    Enjoy
  15. Michel, Samantha, Indy & Mecx:
    3 april 2019
    Nu begrijp ik waarom je zei niet uit te leggen hoe mooi de helderblauwe meren zijn. Echt prachtige foto's! Xx
  16. Hannie.kiestra:
    4 april 2019
    Wat even fantastiche reis!!
    Super!!Ja zo helder dat blauw
    Geweldig!!!
  17. G. Peetoom-Jonkman:
    17 april 2019
    Wat Genieten jullie zeg, heerlijk om dat allemaal mee te mogen maken,
    Het word wel ,n dik boek Sophia.
    Gaat alles goed met Jullie en met de bus,?
    en met Joy? het gaat jullie goed groetjes van uit Alkmaar, ma xx.
  18. Hannie.kiestra:
    18 mei 2019
    Wat maken jullie een geweldige reis! Zo heerlijk alleen maar om te trekken en te genieten,daar heb je je leven lang plezier van! Goed van jullie! Het doen!
    Ik ben zo blij dat Milou straks het stokje overneemt,want dan kom ik in beeld en kom in december en reis 6 weken met haar mee en Pax! Ik ben al eens dwars door IJsland getrokken,met omgebouwde Range Rover,dus echt verdwalen in de sintels,maar dit lijkt op groot IJsland,prachtig! Ik heb er ook vreselijk veel zin in om jullie bussie en die landen te verkennen! Ik dacht eerst ik moet leren omgaan en leren schieten met een bucks,maar ik hoor je nooit over “ onveiligheid” en we hebben Pax en Milou met haar Spaans ,nog heel veel mooie weken ,dagen en momenten gewenst en gewoon lol!Liefs Hannie
  19. Sophia:
    18 mei 2019
    Hartstikke leuk, om te horen ! Ik hoop dat jullie straks net zoveel van alle dingen die jullie gaan zien en het “bussie” 🚐 gaan genieten als wij hebben gedaan en nog steeds doen😀. En dan kunnen wij straks mee genieten van jullie reis.