Bolivia deel 2

13 maart 2019 - San Pedro De Atacama, Chili

Op naar La Paz, dit is ook nog een dingetje. Aangezien we geen internet hebben , zijn we nu afhankelijk van mijn navigatie kwaliteiten. Volgens mij en “Garmin” liep er een mooie off-road route door de bergen. Uren....hebben we diverse karrensporen gevolgd over zulke smalle weggetjes en diepe afgronden, dat ik af en toe uit de auto ben gestapt om te voet een stukje te lopen (ik zat met dicht geknepen billen in de auto) om uiteindelijk 13 km verderop weer op de verharde weg uit te komen. Iets dat we ook in een kwartiertje hadden kunnen rijden.

Ook weten ze in Bolivia wat carnaval vieren is. Dit duurt de hel week, alle huizen en auto’s zijn versierd met ballonnen, serpentine en bloemen. traditie is dat de kinderen auto’s en voorbijgangers bespuiten met water en schuim. Dat kwamen we dus iets te laat achter.

Na een bezoek aan de stad Sucre, gaan we door naar de grootste zoutvlakte van Bolivia. salar de Uyuni. Dit is eigenlijk niet te omschrijven één grote witte vlakte, waar je op kun rijden. Wat een ervaring!! Via een off-road weg van 225 km door de zoutvlakte, waar we dus ook een keer overnacht hebben (‘s nachts -6.7 graden) Brrrr...... komen we uiteindelijk aan bij de grens van Chili. Meer dan 700 km gereden, waarvan de helft off-road, dus nu snap je waarvoor wij de extra jerrycans met diesel voor nodig hadden.

1. Rob en Marga:
    13 maart 2019
    Dat snap ik dat je dan uit stapt. Oei, doodeng maar ook wel weer prachtig. Take care. Geniet van jullie mooie verhalen en foto´s.
  2. Anneke:
    13 maart 2019
    Wauwwwwwwwww prachtige foto's weer daar zitten weer supermooie uitvergrotings bij😍, en wat een avontuur weer en spanning, snap dat je af en toe uitstapt , heb ik hier soms op st joris al hahahaha ( ☹), dikke brasa💋❤
  3. Charlot en de boys:
    13 maart 2019
    Whaha, bij t kijken van je video voelde ik mn maag al kriebelen, wat een ervaring weer Soof. Wat een prachtige foto's. Kijk elke keer weer uit naar jullie volgende avontuur. Geniet en doe voorzichtig. Dikke 💋van ons
  4. Josette Bakker:
    13 maart 2019
    Toppie, snap dat het af en toe dood eng is maar ook wel weer lekker spannend!
    Foto’s zijn weer prachtig, kan je haast niet voorstellen dat het zo koud is dan. Doe voorzichtig maar vooral genieten van al dat mooi’s!
    Dikke kus voor jouw en Eric💋
  5. Yvonne:
    Mooie foto’s ook weer 👍
  6. Milou:
    BIZAR PRACHTIG!!!!!
  7. George:
    13 maart 2019
    Geweldige foto's zou wat voor mij zijn zo een rit met gierende banden
    door de bocht HAHIHO
  8. Lianda:
    13 maart 2019
    spannend zeg..... ik weet nog dat wij in Argentinie in de wolken reden dat je ook helemaal niets zag.... brrrr dood eng.
    wat een ervaring zeg,
    geniet nog XXX
  9. Ineke van nimwegen:
    13 maart 2019
    Wat een ervaring he geniet van jullie verhalen
  10. Marilis Girigorie - Davelaar:
    14 maart 2019
    Spannend. Geniet ervan
  11. Ria van Doorn:
    14 maart 2019
    Heerlijk he dat off roaden, ben ook vaak uitgestapt hoor !
    Off road is not a crime !!!! enjoy XXXX
  12. G. Peetoom-Jonkman:
    16 maart 2019
    groetjes v uit Alkmaar genieten maar,xx